Annonsering i sociala medier
Paid Social
Annonsering i sociala medier, även kallat ‘paid social’, innebär att man betalar för att visa sina annonser. Det här är den delen av sociala medier-marknadsföring som vi jobbar allra mest med. Anledningen till det är mätbarheten.
Annonsering i sociala medier ger oss data i realtid. Det låter kanske som en liten grej, men i själva verket är det precis tvärtom. Att hela tiden få in data om allt vi gör ger oss möjlighet att löpande optimera alla delar av kampanjen. Målgrupper, bildmaterial, copy, val av plattform, placeringar och landningssidor – allt testas och optimeras från start till mål. Kort sammanfattat behöver vi inte gissa om något fungerar, datan berättar exakt vad som ska tas bort och vad vi ska göra mer av. Resultatet blir en otroligt kostnadseffektiv marknadsföring.
- Strategi
Vi tar alltid fram en strategi för er annonsering baserad på vår kunskap, insikter om er verksamhet och mål för kampanjen.
- Målgrupper
Att nå relevanta målgrupper är A och O för att lyckas med er annonsering. Vi kan pricksäkert avgränsa oss till just er målgrupp och på förhand estimera räckvidd.
- Innehåll
Vi vet vilket innehåll som fungerar på de olika plattformarna och placeringarna. Antingen hjälper vi er att anpassa ert befintliga material eller så tar vi fram nytt.
- Optimering
Hantverket i det vi gör ligger i hur vi maximerar effekten av er annonsering. Baserat på data och erfarenhet ser vi till att vi får ut så mycket som möjligt av ert medieköp.
Plattformar
Vi skulle själva kalla Meta för vår hemmaplan, med Facebook och Instagram som kanaler. Vi ser dock alltid till att er annonseringsbudget placeras där den är som mest lönsam, och annonserar därför lika gärna på andra plattformar som exempelvis Google, YouTube, LinkedIn och TikTok.