Strategi och utförande
Med syftet som utgångspunkt
Vilka plattformar ska man finnas på? Vilket innehåll ska man publicera? Hur får man folk att lyssna?
Frågorna om närvaro i sociala medier är många. Många företag vi träffar säger att “man måste finnas på sociala medier”, men varför det är viktigt? Och vilka resultat genererar insatserna?
Vårt svar är att närvaro i sociala medier inte är en box checka av. Det är först när man har en strategi och och tydliga målsättningar för sin närvaro som den kan bli effektiv och mätbar. Vi hjälper er därför gärna att formulera vad ni vill uppnå och utformar därefter både en kort- och en långsiktig strategi för att ni ska lyckas. Behöver ni avlastning med själva utförandet hjälper vi självklart till med även detta.
- Målsättning
Alla insatser som görs behöver bottna i ett syfte. Vi sätter oss därför alltid tillsammans med kunden och formulerar tydliga målsättningar. När detta är på plats arbetar vi fram en strategi.
- Kanalval
Utifrån målsättning, målgrupp och produkt ser vi till att ni syns i de kanaler som är mest relevanta och lönsamma.
- Innehållsmix
Den gyllene frågan: Hur är man både intressant och informativ? Vi vägleder er och ser till att ni får en mix av innehåll som matchar såväl målgrupp som kanal och målsättning.
- Utförande
Med era målsättningar som utgångspunkt tar vi fram nyckeltal som gör målsättningarna mätbara. Med hjälp av den data insatserna genererar kan vi därefter se vilka effekter insatserna ger.
Kontaktformulär
Vill ni göra er närvaro i sociala medier lönsam? Hör av er för ett förutsättningslöst möte!